איפה אפשר לראות חלמוניות

איפה אפשר לראות חלמוניות?

החלמוניות פורחות בסוף הסתיו ובתחילת החורף

צפון:

שביל הפסגה הר מירון

חלמוניות בריכוז גדול ניתן למצוא במרומי הר מירון ובמיוחד בפאה המזרחית שלו.

הגעה: פונים בצומת עמיעד  מערבה בכביש 85. לאחר כשבעה ק"מ מגיעים אל פנייה ימינה (צומת חנניה) לעבר צפת. פונים בכביש  866 המפותל והתלול, חולפים על פני פרוד, אמירים, שפר, בית שמאי ומגיעם לצומת מירון. בצומת פונים שמאלה לכיוון סאסא, בכביש  89. בפאתי גוש חלב  יש לכביש פנייה חדה שמאלה, יורד ועולה שוב אל צומת חירם. מתעלמים מהפניות ימינה. יש שילוט ברור, אבל עוברים פנייה נוספת ימינה, לחורפיש, לבית ספר שדה הר מרון ועולים להר. סמוך לפסגה יש מגרש חניה גדול, ששביל הפסגה יוצא ממנו. החלמוניות נמצאות בעיקר בצד המזרחי של ההר.

הר חוזק ורכס בשנית ברמת הגולן

החלמוניות ברכס בשנית על חוזק פורחות בקטע של שביל הגולן.  יש לנסוע על כביש 98 וכשני קילומטר צפונית לאלוני הבשן פונים מזרחה על כביש משובש במעלה גבעה, עד למוצב צה"ל. אפשר להחנות את המכונית מתחת למוצב ומשם לרדת לכיוון הרכס. החלמוניות וסתווניות התשבץ מתגלות די מהר.

חלמוניות

חלמוניות בהר חוזק

הר תבור – מורדות דרומיים

את פריחת החלמוניות בהר תבור  ניתן למצוא בצדו הדרומי של ההר המשקיף על דבורייה ועל בקעת כסולות.  החלמוניות פורצות בין הסלעים והאבנים, וממלאות את המדרון בצהוב־חלמון בוהק. השילוב שבין המרבד הצהוב הגדול, השדות החקלאיים של בקעת כסולות, מרהיב.

נחל ראש פינה

Facebook Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.