מלטה – 10 סיבות לטוס לשם


מלטה - 10 עשר סיבות למה לטוס אליה

מלטה הייתה הפתעה נהדרת של טיול בנות ספונטני, לא יקר, חווייתי ומגוון!  יש יותר מעשר סיבות אבל קבלו עשר:

  1. לצאת לשיט מפרצים מ-Sleima

השיט שיוצא מהמעגן בסלימה עובר דרך כל המפרצים המקיפים את וולטה ודרכם לראות מכיוון הים את הביצורים שמקיפים את האי. השיט כולל הדרכה באנגלית.

2. לאכול פסטיטיצי בקפה קורדינה בוולטה

פסטיצי הוא הבורקס של מלטה, המוצע במילויי הגבינה המקומית ובמילוי מחית אפונה. הקפה נמצא ברחוב הראשי של וולטה. הוא מעוצב בסגנון בארוקי מפואר ובנוסף לפסטיצי ניתן ליהנות ממבחר עוגות מפתות מהוויטרינה או להתענג על פלטת המזטים המלטזית הכוללת גבינות מקומיות, זיתים, קרקרים מלטזיים, ממרח שעועית.

3. לצאת לחיי הלילה הסוערים בסנט ג'וליין

לא רחוק מסלימה נמצא אזור חיי הלילה של מלטה: בארים, מועדונים, מסעדות, בתי קזינו. אווירת קראחנה.

4. לאכול דגים במרסה שלוק

מרסה שלוק היא עיירת דייגים ציורים. כל ספינות הדיג צבועות באופן צבעוני ואחיד, כולל עין המצוירת בחזית הסירה שהיא בבחינת נגד עין הרע וגם העין הצופייה על הדרך. במרסה שלוק ובמלטה בכלל, זמן המתנה רגיל למנה הוא כשעה. כאן אשכרה הולכים לדוג עבורך את הדג שיעלה בעוד שעה לצלחת. היה שווה לחכות.

5. להמתין ליריית התותח בגני בארקאה בוולטה

בגני באראקה העליונים, במרפסת ארוכה הפונה אל הים ניצבת שורת תותחים. רצוי להגיע לפני השעה 12:00 והמתין ליריית התותח. בעבר נורתה יריית התותח במטרה לסנכרן את השעונים וכלי הניווט של האניות. כיום המטרה היא תיירותית בלבד.

מלטה

6. לעשות שופינג בסלימה

סלימה לעומת ולטה הבירה מציעה מבחר נאה של אזורי קניות ומסחר, כולל שני קניונים. הרחובות הפנימיים כוללים חנויות מותגים ורשתות גדולות, כולל רשתות מזון. מול הטיילת והמעגן – סניף של מרקס אנס ספנסר (שריד לבריטים). בקניון The point מותגים כמו ברשקה, סטרדיווריוס, אלדו ועוד.

7. לשוט בסירת דייגים למערה הכחולה

אטרקציה מומלצת במהלך הפלגה לאי הסמוך גוזו. אם מזג האוויר מאפשר והים נוח, ניתן לשוט בסירת מנוע של דייג מקומי לתוך מפרצי הסלע הענק וליהנות מצבעי כחול-טורקיז קריסטל, הנוצרים כתוצאה מהשתקפות קרני השמש במים. מראה מרהיב.

מלטה

8. ללכת לאיבוד בסמטאות

בוולטה ריכוז נדיר של מבנים מהמאה ה-166 והיא הוכרזה על ידי אונסק"ו אתר מורשת עולמית. העיר בנויה על חצי האי וניתן ללכת לאורכה ולרוחבה ברגל. תענוג גדול לטייל בסמטאות ההיסטוריות, הכנסיות העתיקות, ארמונות בארק וליהנות מהארכיקטורה המיוחדת.

9. ביקור בצוקי דינגלי 

צוקי דינגלי הם המקום הגבוה ביותר במלטה – 250 מטרים מעל פני הים. הצוקים הם סלעי אבן גיר הנמצאים בדרום-מערבו של האי מלטה. אורכם כשלושה קילומטרים והם נופלים בצידם הדרום-מערבי בחדות אל הים התיכון.

10. סיבוב בכרכרה במדינה

מדינה היא בירתה העתיקה של מלטה ונחשבת לאחת הערים היפות שבה מתגוררים עשירי האי. ואכן, הכניסה לעיר עוברת דרך שער מרשים ומכוניות יוקרה חוצות את הסמטאות בשקט מרשים. מדינה ממוקמת בנקודה גבוהה באי ומן החומות שלה ניתן לתצפת למרחקים אדירים באי. הכרכרה והעגלון מוסיפים נופך רומנטי לפינה הקסומה הזו.

פינת הנצחה לאטרקציה מספר 1 של מלטה שקרסה לים

הצטרפו למנויי בלוג "הטוריסטית" וקבלו מדי פעם טיפ על יעד מגניב או מסלול שווה

Facebook Comments


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

2 מחשבות על “מלטה – 10 סיבות לטוס לשם