תחנת רכבת ירושלים שווה ביקור ולו כדי לראות כיצד התגברו על אילוצי שיפוע שבין תל אביב לירושלים. כתוצאה מכך נוצר הכרח לבנות את רציפי התחנה בעומק של כ-80 מטרים מתחת למפלס הרחוב.
בתחנה שני מפלסים עיקריים: מפלס עליון, סמוך לפני הקרקע, שכולל קופות ושירותים נוספים, ומפלס תחתון שבו ארבעה רציפים. הקישור בין שני המפלסים, שההבדל ביניהם הוא כ־60 מטר, נעשה באמצעות מעליות מהירות, דרגנועים ומדרגות. בשל עומקה הרב של התחנה, הותקנו בחלקה התחתון מערכות אוורור גדולות המזרימות אוויר ממפלס הרחוב וכן מערכות חירום המאפשרות יניקה מהירה של האוויר במפלס התחתון במקרה של שרפה.
Facebook Comments