קראלה: מדריך הטיפים השלם


קראלה: מדריך הטיפים השלם למטיילים בקרלה

קרלה היא אחד האזורים החלומיים והיפהפיים של תת היבשת ההודית. היא ממוקמת בשפיץ התחתון שלה, על גדות הים הערבי ונהנית מנופים טרופיים של עצי קוקוס ובננה, אגמים ותעלות מים ושלווה אינסופית. אין פלא שקרלה הפכה ליעד החדש הנחשק – לא רק על ידי ההודים עצמם – אלא על ידי תיירים מכל העולם שגילו אופציית טיולים אקזוטית וזולה.  הדרך הטובה ביותר לבקר במדינה ולהכיר אותה היא על ידי טיול עצמאי.  

יחד עם זאת, לפני צאתכם לחופשה במדינה הקסומה הזאת, רצוי לקרוא את המדריך שלהלן שיכול להפוך את חופשתכם למהנה ונוחה יותר.

ויזה להודו

הכניסה להודו מותנית בהנפקת ויזה. מומלץ להתחיל את ההליך כחודש לפחות לפני הנסיעה.

ניתן לבחור בוויזה ל-30 יום, לשנה, או לחמש שנים. המחירים בהתאמה: 25, 40, או 82 דולר.

משרד ההגירה ההודי פרסם לאחרונה עדכון במדיניות הנפקת ויזה אלקטרונית להודו והחל להנפיק ויזות קצרות, לשנה ול-5 שנים, בהתאם לאופי ואורך הטיול. יש לעשות זאת באתר ההודי הרשמי בלבד  https://indianvisaonline.gov.in/

ויזה ל-30 יום – מרגע אישור הוויזה יש 30 יום לממש אותה ולהיכנס להודו. מרגע הכניסה להודו, הוויזה תקפה ל-30 יום החל מיום הנפקתה. הוויזה מתאימה לאלו שמתכננים לבקר בהודו לתקופה קצרה מאוד. 

ניתן להוציא ויזה דרך אתר הוויזות הרשמי:

https://www.evisastoindia.org.in/

או דרך חברת ש.מ אשרות:

ויזה אלקטרונית

לאחרונה החלה לפעול חברה ישראלית המתמחה בהוצאת ויזה אלקטרונית להודו.

ניתן להוציא את הוויזה דרך חברת ויזה פרו דרך הקישור הבא:

ויזה פרו – ויזה אלקטרונית להודו

חיסונים, תרופות, בתי חולים בקרלה

מומלץ מאוד להתייעץ עם מרפאת מטיילים כארבעה שבועות לפני הנסיעה. סביר להניח שימליצו לכם להתחסן נגד טטנוס, טיפוס הבטן וצהבת איי. במרפאה גם תקבלו מרשם לרכישת תרופות מיוחדות שכדאי שיהיו איתכם. מלבדן הצטיידו בתרופות שאתם נוהגים לקחת לכל טיול אחר.

תכשיר דוחה יתושים וקרם הגנה הם תוספת חיונית לתיק התרופות.

למקרי חירום – רשימת בתי חולים מומלצים לפי אזורי טיול:

הכלל: ככל שהעיר שבה אתם נמצאים מרכזית וגדולה יותר, התנאים יהיו משופרים יותר. בנוסף קרוב לוודאי שיהיו בהן גם מרפאות פרטיות לבעלי אמצעים ו/או לזרים ועדיף לאתר אותם במידה ואתם הולכים להפעיל ביטוח (לא לשכוח לדווח). ואל תשכחו לקחת מכתב "סיכום הטיפול" שאותו תוכלו להציג לרשויות בשדה התעופה אם תידרשו ובחברת הביטוח בארץ.

 

Cochin: Aster Medcity

Kuttisahib Road Cheranalloor, South Chittoor, Kochi, Kerala 682027

Trivandrum : Sree Chitra Tirunal Institute for Medical Sciences & Technology

Jai Nagar W Rd, Chalakkuzhi, Thiruvananthapuram, Kerala 695011

 

Munnar : Tata Global Beverages Limited High Range Hospital

General Hospital Road, Nullatanni, Munnar, Kerala 685612

Thekkady : St Augustine Hospital

Kottayam-Kumily Rd, Springvalley, Kerala 685509

לתשומת ליבכם: בתי החולים במונאר ובתקדאי הינם בתי חולים פריפריאליים ונועדו למקרי חירום קלים בלבד.

 

מזג אוויר ועונה מומלצת לטיול בקרלה

קרלה היא מדינה בעלת מזג אוויר טרופי, עם טמפרטורות חמות ולחות וגשמי מונסון. החודשים אוקטובר עד אפריל הם חלון הזמנים הטוב ביותר לטיול בהודו. עונת המונסון מתחילה באמצע מאי ונמשכת עד סוף אוגוסט. בתקופה זו  גם מרבית המקדשים סגורים.

מה ללבוש ומה לא ללבוש

בגדים העשויים מאה אחוז כותנה הם המומלצים והטובים ביותר במהלך טיול תחת השמש הקופחת בהודו. לכותנה יש יכולת ספיגה גבוהה והיא שומרת על טמפרטורת גוף קרירה יחסית.

אין צורך במעיל במהלך הטיול, אבל ייתכן שיהיה צורך בז'קט קל, קרדיגן או פליז במקומות הגבוהים שבמערב המדינה כמו מונאר.

מה לא ללבוש

בעת ביקור במקומות קדושים, באזורי פולחן ובמקדשים חובה להקפיד ולכבד את המנהגים הדתיים ההודיים. נהוג לחלוץ נעליים לפני הכניסה למקדש, והלבוש צריך להיות צנוע ולא חושפני. מכנסיים קצרים, חצאיות מיני או חולצות חשופות לא באים בחשבון ואינם ממש מקובלים. במקדשים של דת ההינדו חל אסור על הכנסת מוצרי עור כמו חגורות, נעליים ותיקים.

תחושת ביטחון

הערים ההודיות שוקקות ומרגשות וברוב האזורים תחושת הביטחון גבוהה למדי. אין כאן חשש להירמס ברחובות תחת המוני האדם, ויחד עם זאת, אל תירתעו אם המקומיים יבהו בכם וינעצו בכם עיניים.  ההודים הם אנשים ידידותיים ומכניסי אורחים והם פשוט סקרנים.

צילום

קרלה היא גן עדן גם לצלמים. פרט לטאג' מאהל, שדות התעופה ואזורים מוגבלים אחרים, אין הגבלות צילום ותוכלו לצלם כל דבר כאוות נפשכם.

התניידות ומוניות

המטייל העצמאי בקרלה יתנייד על פי רוב במכונית שכורה שכוללת נהג. זו הדרך הנוחה והבטוחה ביותר כיוון שרק נהג הודי יכול להסתדר עם התנועה הסואנת בכבישים.

למקרה שתרצו להזמין מונית או ריקשה, רצוי לקבוע מראש את מחיר הנסיעה כדי למנוע אי נעימויות.

מונית מהשדה בקוצ'ין למרכז העיר

אם לא שכרתם נהג ואם הנהג מתחיל את המסע איתכם רק ביום שלמחרת הגעתכם, אל תהססו לקחת מונית. כמובן, כפי שצוין, לקבוע מחיר לפני שעולים. מחיר הנסיעה ינוע בין 200-300 רופי בהתאם למרחק.

המרת כסף ומטבע

יחידת המטבע ההודי היא הרופי. 20 רופי שווי ערך ל-1 שקל או 100 רופי שווי ערך לכ-1.4 דולר. ניתן להמיר בקלות יורו או דולר אצל חלפנים ברחובות, בבנקים או במלון.  רצוי לא לקחת שטרות גדולים מ- 50 דולר או יורו ולהצטייד בשטרות בעלות ערך קטן של דולר אחד עד חמישה. זה מאוד נח כנגמר לך הכסף המקומי.

אוכל ושתייה - כללי זהירות

על אף הפיתוי הגדול, הימנעו מאכילת מאכלים חריפים מיד עם הגעתכם. אפשרו למערכת העיכול שלכם להתרגל אליהם בהדרגה ואכלו מנה אחת חריפה ביומיים הראשונים. לאחר מכן עדיף לאכול אוכל מבושל ולזכור לקלף פרי לפני שאוכלים אותו.

הקפידו לשתות מים מינרלים בלבד מבקבוקים סגורים.

קניות

תוכלו למצוא מבחר עצום של סחורות, החל מתיקי אופנה ונעליים, וכלה במשי ומלאכות הודיות. חל איסור להוציא מהמדינה פריט בן למעלה ממאה שנה, כמו גם שנהב, עור תנין ומוצרי טבע אחרים.

המיקוח מקובל ונפוץ מאוד בקרלה, למעט בחנויות מפעל שבהן המחירים קבועים בדרך כלל.

נסיעה עם חגורות בטיחות

 

חגירת חגורת בטיחות היא חובה על הנוסעים והנהגים היושבים במושב הקדמי.

חשמל

מתח החשמל בקרלה הוא 230-240. השקעים דומים (אך לא זהים) לשקעים אירופיים או למקובל בישראל ואין צורך במתאם. יש הבדל בעובי הסיכות העגולות של השקע. בקרלה הן עבות מעט יותר ולכן לפעמים השקע שלנו יחובר באופן רופף והחיבור לא תמיד מובטח.

לטייל כמו מקומי או לא לפספס את המקומות המתוירים?

 

כשרוצים להרגיש כמו מקומי צריך ללכת לא רק ברחובות הראשיים אלא להיכנס גם אל הסימטאות הצדדיות. שם גם המחירים  יהיו בדרך כלל אטרקטיביים יותר ושם ודאי תראו דברים שתיירים יפספסו. זה במיוחד נכון במסעדות מקומיות: אם אתם רוצים לדעת אם המסעדה טובה, רצוי שיהיו בה יותר מקומיים מאשר זרים, ואם אין תפריט פשוט הסתכלו סביב מה המקומיים אוכלים והצביעו למלצר שכזה גם אתם רוצים.

 איזה ביטוח נסיעות כדאי לעשות? – אתגרי או לא?

 

ביטוח עושים לפי סוג הטיול. אם הוא כולל נסיעות בג'יפים בשבילי עפר ו/או שאתם מתכננים לעשות אומגה או רפטינג בנהר שוצף, עליכם לעשות ביטוח אתגרי. אם הטיול הוא באוטובוס תיירים בכבישים מסודרים ניתן להסתפק בביטוח רגיל. תמיד כדאי לוודא שיש חילוץ ו/או פינוי ארצה בהטסה, כולל מלווה קרוב.

מזוודה או מוצ'ילה

זה תלוי בסוג הטיול שלנו. אם אנו נוסעים נסיעות ארוכות בתחבורה ציבורית, כגון רכבות ואוטובוסים אז טרולי קטן או מוצ'ילה יהיו נוחים יותר. אבל אם נוסעים באוטובוס תיירים מסודר אז מזוודה תהיה נוחה יותר.

לינה ללילה הראשון

אם מגיעים לקו'צי בשעת לילה מאוחרת מומלץ להישאר ללון בה לפני תחילת המסע. אפשר ללון בעיר ולנצל את יום המחרת לסיור בה ואז להמשיך בהתאם למסלול המתוכנן.

בקו'צי מגוון אפשרויות לינה, החל מהומסטיי ועד בתי מלון מפוארים. רובם ברמה טובה מאוד ובמחירים נוחים. חפשו בבוקינג או בכל מנוע חיפוש מלונות אחר לפי העדפותיכם והתקציב שלכם.

נסיעה טובה!

Facebook Comments


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

2 מחשבות על “קראלה: מדריך הטיפים השלם

  • לבון רחל

    איזה מדריך מקיף ומושקע רקחת יקירתי. תענוג לקרוא את כל ההנחיות והטיפים הטובים. רק שקראתי בימים האחרונים שמתכוונים לבטל את הטיסות הישירות לקרלה. אז אולי כדאי להוסיף אופציה חלופית במידה וזה אכן יקרה. מקווה להגיע אליה ביום מן הימים ולהשתמש בעצותיך המצויינות.

    לגבי החיסונים צהבת מסוג B אין צורך בקרלה?