אלסקה – הליכה על קרחון Knik Glacier


אלסקה - הליכה על קרחון

טיסה אל קרחון קניק באלסקה, נחיתה והליכת קרחון

לאחר שקיבלנו הנחיות בטיחות איך לא להיפגע מהרוטור המסתובב של המסוק ולאחר שחתמנו שאנו מבינים שההרפתקה הזו היא לגמרי באחריותנו, אותי עניין רק דבר אחד: מה לובשים לקראת הנחיתה בשדה הקרח הארקטי – ולא שלא הייתה עליי כבר חליפה תרמית, סוודר, ז'קט פליז ועליו מעיל. ג'וזייפה אמר שאני לבושה בסדר גמור ושהטמפרטורה דומה מאוד למה שאני חשה עכשיו, ליד המנחת, אבל אני כמובן לא האמנתי לו. ולמה להאמין לתושב אלסקה שהקיץ שלו הוא מה שהחורף שלנו ולמי שמאמין שאין שום בעיה להתנהל כרגיל גם במינוס ארבעים כי הכל שאלה של איזה ציוד חורף יש לך and you can do whatever you want. 

אז כמובן שהעמסתי  על מושב המסוק עוד מעיל, צעיף/שמיכת צמר, כפפות ומגן אטום למים לאייפון יקירי. ג'וזייפה הגיש לנו את האוזניות והמראנו. מה זה המראנו? במסוק לא ממריאים. במסוק פשוט עפים. שנייה אחת הייתי על הקרקע, ולאחריה כבר מעל העצים. לי זאת הפעם הראשונה במסוק, והתחושה תחושת  ריחוף וקלילות, כמו הייתי פרפר או ציפור.

ככל שהתקדמנו לאורך נהר ה-knik, שניזון ממי הקרחון המופשרים, התמעטו גושי הקרח שצפו עליו, ומדבר הקרח העצום הלך והתקרב מולנו. הנופים היו סוריאליסטיים. צוקי קרח מחודדים וכחולים, קירות קרח ומישור עצום וענק של קרח. ג'וזייפה, ששלט ביד רמה בסטיק של המסוק, פעם הגביה טוס ופעם הנמיך, וכשהרגיש שכבר צברנו מספיק ביטחון פינק גם בכמה סלאלומים כדי להיטיב את זווית הצפייה מלמעלה.

 

המסוק נחת באמצע הקרחון, בתוך השום מקום הזה, סמוך לאגם קרח בצבע טורקיז משגע. הקרקע הייתה חלקלקה, קשה ורטובה. ג'וזייפה הגיש לנו "קרמפונס". דוקרנים להרכבה על סוליות הנעליים, הננעצים בקרח ומונעים החלקה. כמובן, שגם עם הקרמפונס, מרוב התלהבות לסרוק את המקום המדהים הזה, דפקתי השתטחות מביכה על הקרח. למזלי לא קרה לי שום דבר רציני ויכולנו לצאת בעקבות ג'וזייפה להליכת קרחון, כשמתחתינו שכבת קרח בעובי 1,000 מטר. וטוב שהלכנו בעקבות ג'וזייפה ורק בעקבות ג'וזייפה – כי אם לא היינו עושים את זה יש מצב שהיינו נקברים אי שם בערבות הקרח.

זהירות, מולין בקרחון

מתברר שבקרחונים מתפתחת תופעת טבע בשם מולין Moulin. מדובר בפיר, מעין מערה הנפערת בקרחון, ובמקרה שלנו – אם לא שמים לב – 1,000 מטר ישר לתחתית, מוות בטוח, אבל עם יתרון בלעדי: גופתך תישאר שמורה היטב במקפיא של הטבע לנצח נצחים, עד שיבוא המשיח או המסת קרחונים – מי שיבוא קודם. אבל בינתיים, שלג ממשיך לרדת מדי חורף באלסקה, ובקיץ, כשהשלג החדש נמס, הוא יוצר נהרות זעירים של מים, החוצבים את דרכם בקרחון וכך נוצר לו מולין. מי שמספיק מנוסה, כמו ג'וזייפה למשל, יכול לזהות את מיקומו על פי שאון זרימת המים, וכך הוא לקח אותנו לפתחו של אחד המולינים על קרחון קניק. לתוך המולין זרם לו מפל היישר לבטן האדמה.

לאחר שעה של הליכה בנוף המשכר של הכחול-כחול הזה והסברים איך נוצר הצבע הכחול (זו הייתה הפעם הראשונה, אחר כך שמענו את ההסבר לפחות עוד שמונה פעמים), עלינו שוב על המסוק ועשינו את דרכנו חזרה. שוב גמענו את המראות, מתמרנים בין הרצון לחוות ולראות בעיניים לבין הצורך לצלם, להסריט, לתעד, כי זה כל כך יפה, עד שאנו לא נאמין לעצמנו שהיינו כאן. וג'וזייפה, אגב, צדק: לא היה קר בכלל.

למי שמזדמן "במקרה" לאלסקה ומעוניין לחוות את החוויה – הקישור לאטרקציה כאן.

תענוג לא זול: 360 דולר לאדם, אבל אפשר להוזיל את ההוצאה בשתי דרכים: 1. לחפש גרופון – שניים במחיר אחד. 2. לקנות את ספר הקופונים של אלסקה, המקנה גישה לעשרות אטרקציות של שניים במחיר אחד. רוצים לדעת עוד על אלסקה ועל ספר הקופונים?

Facebook Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.