טיול לאיסלנד – נהיגה עצמית במסע חוצה פנים יבשת

טיול לאיסלנד בנהיגה עצמית

מסלול באיסלנד במסע החוצה את פנים היבשת

טיול לאיסלנד היה סוג של חלום משך שנים אחדות. המשבר הכלכלי שפקד את המדינה וירידת ערך הקרונה הפכו את החלום מיקר להחריד ליקר אך בר השגה. הכרטיסים נקנו כמעט תשעה חודשים לפני הנסיעה במחיר 540 $.  יצאנו למסע שני זוגות חברים טובים להגשים את החלום המשותף.  טיול לאיסנלד 2014 יצא לדרך.

טיול לאיסלנד – היום הראשון – 1.7.2014 – רייקיאוויק

איסלנד קיבלה את פנינו במזג אוויר גשום, קודר ואפרורי. הגשם לא פסק ולו לרגע והוא לא הפסיק כמעט בכל עשרת ימי שהותנו באי. התברר לנו מאוחר יותר שאפילו לאיסלנדים זה נחשב לתופעה יוצאת דופן, ובעיתונות המקומית נכתב שאיסלנד לא חוותה גשמים כאלה מאז 1920.

בנוסף לגשם והטמפרטורות הנמוכות לעונה, מצאנו עצמנו ללא מזוודות בעיר הגדולה, לאחר שאיסלנד אייר לא הספיקה להעביר אותן מפריז. וכך במקום לבלות את שארית היום ברייקיאוויק, יצאנו להצטייד במעילים ושאר ציוד בסיסי. עד שסיימנו ירד הערב. אמנם אור יום מוחלט אבל כבר עייפים ומותשים מכדי לסרוק את העיר.

לינה: Reykjavik Lights

טיול לאיסלנד – היום השני – 2.7.2014 – מעגל הזהב

היום בתוכנית מעגל הזהב, אבל כיוון שהמזוודות אמורות  להגיע בשעות הצהריים, אנו נתקעים בעיר, בציפייה דרוכה. במזג אוויר קר מאוד, גשום מאוד ואפור מאוד אין לנו ברירה אלא לנצל את הזמן וליהנות עד כמה שניתן מרייקיאוויק.

עד הצהריים הספקנו להיות במקומות הבאים:

אגם טיורן: נמצא במרכז העיר. אגם קטן עם מעט ברבורים, סביבו פארק וברקע בתי העיר.

בניין האופרה (הרפה): מבנה מרשים מצופה לוחות זכוכית. משמש כאולם קונצרטים ומופעים.

פרלן Perlan (הפנינה): מסעדה יוקרתית, מסתובבת. מן המרפסת המקיפה אותה נשקף נוף מרהיב ופנורמי של העיר. המסעדה נמצאת על  גבעת  Öskjuhlíð.

הכנסייה  Hallgrimskirkja:  קתדרלה מרשימה, שבלתי ניתן לפספס בהיותה ממוקמת במרכז העיר. אם מתמזל ניתן ליהנות מקונצרט עוגב עצום ממדים. ניתן לעלות בתשלום אל ראש הכנסייה ולצפות בנוף הפתוח לאין סוף.

Laugavegur: הרחוב הראשי של רייקיאוויק עם מבחר חנויות, בתי קפה ומסעדות.

פסל The sun voyager:  פסל מתכת של ספינה ויקינגית. הפסל נמצא ברחוב Sæbraut מול הים במרכז רייקיאוויק.

בינתיים מחלקת אבדות ומציאות מעדכנת שהמזוודות נמצאו, למעט אחת (מעניין של מי) והן יגיעו עד אלינו לכל מקום שנרצה. מחליטים לנצל את ההמתנה בארוחת צהריים, ואכן כעבור שעה מגיע טנדר עד למסעדה. המזוודה של שלמה חסרה, אבל חצי נחמה, מזוודת ההישרדות על הנעליים האטומות והביגוד התרמי עימנו!

בעיכוב של כמעט 24 שעות מתחילים את הטיול.

מעגל הזהב

מעגל הזהב אחד המקומות המתוירים ביותר באיסלנד, בעיקר בזכות קרבתו לרייקיאוויק. הוא כולל את פארק ת'ינגווליר, את הגייזר המפורסם ואת מפל גולפוס.

עזבנו את רייקיאוויק ועלינו על הכביש הראשי, מספר N1 לכיוון צפון, עד שהתחבר לכביש 36, הסמוך לפארק. הפארק הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בזכות העובדה שניתן לראות כאן לוחות טקטוניים המורמים מעל פני הקרקע. בכניסה לפארק הולכים בשביל שמשני צדיו צוקים גבוהים, המהווים את לוחות הטקטוניים של היבשות אמריקה מצד אחד ואירופה מצד שני. כך ניתן ברגע נדיר להלך בין שתי יבשות!

מכתש קריד :Kerið

מהפארק המשכנו בנסיעה לכיוון העיירה סלפוס ומשם על כביש 31 למכתש. מדובר במכתש וולקני שבתחתיתו אגם עם מי טורקיז. זהו אחד המקומות הבודדים באיסלנד שגובים בו דמי כניסה, אם כי סמליים ביותר.

גייזר Geysir:

בהמשך כביש 31 מגיעים לגייזר המפורסם המתפרץ מדי כמה דקות. מופע המים הרותחים והקיטור המתפרצים מדי כמה דקות מבטן האדמה סוחטים קריאות התפעלות וזוהי חוויה נחמדה.

גולפוס

אחד מהמפלים היותר המפורסמים ומרשימים באיסלנד. אשד מים עצום שמתיז סילוני מים דקיקים לכל עבר. ביום שמשי המחזה כולל גם קשת בענן. מומלץ להצטייד במעיל גשם.

טיול לאיסלנד – היום השלישי  – 3.7.2014

דרך קיולור "חוצה איסלנד" – סקגפיורדור

היום נחצה את איסלנד מדרום לצפון בדרך הררית הנקראת "דרך קיולור. עוזבים את המלון החמוד בגולפוס ואת כביש מספר 1 ומתחברים לכביש 31 לכיוון צפון. הנוף הירוק משתנה במהירות לצחיח וחום. בדרך שאורכת כחמש שעות נסיעה אין כל סימן לציוויליזציה ולכן יש להצטייד בדלק לפני הנסיעה כדי לצלוח את המרחק בשלום. מדי פעם חולפות על פנינו מכוניות של מטיילים נוספים אך מלבדם זה רק אנחנו והמדבר ושני קרחוני ענק, אחד מימין לדרך והשני משמאל: Hofsjökull ו- Langjökull.

בבית, כשבדקנו את הדרך, מצאנו שניתן בנקודה מסוימת לפנות לדרך עפר צדדית המאפשרת גישה אל הקרחון. בפועל, נראה שפספסנו אותה. לא היה שום שילוט לפנייה או לכביש. בהמשך פגשנו מטיילים נוספים שחיפשו והתאכזבו.

הפיצוי הגדול מגיע דווקא בפנייה לכביש F311 –  Kerlingarfjöll. בהמשך המקום יוכתר כאחד משיאי הטיול. רבים מהמטיילים לאיסלנד מדלגים עליו, וחבל. זהו אחד המקומות היפים והמיוחדים באיסלנד.

טיול לאיסלנד

Kerlingarfjöll – אחד המקומות המדהימים ביותר באיסלנד

איסלנד בנהיגה עצמית

בפנייה אל הדרך הצדדית מתגלים הרים בצבעי חמרה, בזכות אבן הריאוליט שמקורה בפעילות געשית. ההרים מנוקדים בקרחונים ובאפור-ירוק-צהוב גופריתי. רוחות עזות מנשבות, גשם מכה, אבל האדמה מבעבעת ומעלה קיטור. המראה ירחי וסוריאליסטי. העדפנו להישאר עוד ועוד במקום הקסום והיפהפה הזה, על אף שבדרך צפונה המתין לנו אתר נוסף:  אתר גייזרים ומעיינות חמים בשם Hveravellir. זהו אתר עם פעילות גיאותרמית גבוהה. קיטור עולה מבטן האדמה ובריכת מים חמימים משמשת את המטיילים, המשתכשכים במים תוך כדי צפייה בנוף הקרחונים שמסביב. אנחנו בחרנו לוותר. הגשם, הרוח והקור הרחיקו כל רעיון להתפשט.

ממשיכים צפונה לכיוון סקאגפיורדור  (Skagafjordur) ונפרדים מהמדבר הצחיח, לטובת עמקים ירוקים. מגיעים לצומת   Varmhalid ומנצלים את היום להצטיידות בסופר המקומי ולארוחת ערב קלילה במלון.

מחלקת אבדות ומציאות של חברת התעופה מבטיחה להטיס עבורנו את המזוודה האבודה למקום הלינה שלנו מחר.

לינה Varmahlid Hotel

טיול לאיסלנד – היום הרביעי – 4.7.2014

חצי האי Tröllaskagi – אקוריירי – אגם מיוואטן

עלינו על כביש 11 לכיוון העיירה סאודארקרוקור – Sauðárkrókur. בדרך עצרנו בגלאומבאייר – Glaumbær, שהוא מוזיאון פתוח. במקום בתים מיוחדים עם גגות דשא, כך חיו פעם האיסלנדים בעבר.

התלבטנו אם להמשיך על פי התוכנית בהקפה של חצי האי Tröllaskagi. על פניו נראה שהאזור לא מעניין במיוחד. שקלנו לחתוך ישירות לאקוריירי –  Akureyri ובכך להרוויח יום שינוצל לנסיעה לאסקיה. לאחר התייעצות וסיעור מוחות הוחלט להמשיך בתוכנית המקורית. היום אני מצטערת על כך.

המשכנו לכיוון העיירה Hofsós ועצרנו בבריכת השחייה המשקיפה על הים. מזג האוויר המשיך להיות קשה, אפור וגשום. הקפת האי אמורה הייתה להתקיים לאורך החוף של הפיורד סקגאפיורדור, להתפעם ממראה הים וההרים המושלגים, אבל מסך כבד של עננים וערפל כיסה את הכל ולא ראינו דבר וחצי דבר. כשיוצאים לטיול לאיסלנד צריך לקחת את זה בחשבון.

עצרנו בעיירת הדיג סיגלופיורדור Siglufjörður לארוחת צהריים, והמשכנו מזרחה לאקוריירי.

אקוריירי נחשבת לבירת צפון איסלנד והיא העיר השנייה בגודלה במדינה. יש בה רחוב ראשי עם חנויות ומבנים כחולים עם צריחים מחודדים בסגנון דיסני. הגשם ממשיך לרדת, ואנו ממשיכים בתוכנית כרגיל:  מבקרים בכנסייה המקומית הממוקמת על ראש גבעה הצופה אל הפיורד. אליו גם נכנסות ספינות קרוז גדולות. המשכנו לגן בוטני יפהפה וקינחו בבית קפה חמים לארוחת ערב.

משם המשכנו להקיף את האי מזרחה על כביש 1 לאגם מיוואטן. עצרנו ליד מפל גודפוס – "מפל האלים" בתרגום חופשי. מראה מרשים ביותר.

הגענו למלון לקראת חשכה. הקור מקפיא וגשם קפוא שחותך את הפנים בסיכות מכה בנו בזמן העברת המזוודות
לחדר. כל הלילה מנשבות רוחות אימתניות וגשם לא מפסיק לרדת.

שום מזוודה לא מחכה לנו בחדר ופקיד הקבלה לא יודע על מה אנו מדברים.

לינה: Laxa Hotel

טיול לאיסלנד – היום החמישי – 5.7.2014

אגם מיוואטן וסביבתו – הוסאוויק

אזור אגם מיוואטן נחשב לפנינת טבע אמיתית. השילוב של אגם כחול, תצורות נוף וולקניות שאין בשום מקום בעולם, מכתשי ענק, צמחייה ומעיינות גופרית אמורים היו להפוך את היום לחוויה.  אלא שהגשם האימתני מאתמול בתוספת ערפל ממשיכים להכות בכל עוז. אנחנו מטיילים ונרטבים עד לשד עצמותינו, מוקירים תודה למכנסי הגשם ולשכמיות הניילון. בסמוך לנו קבוצת מטיילים ישראלית מטיול מאורגן כלשהו, הנראית כמו יצאה מכוכב אחר: כולם לבושים בגדי גשם מפלסטיק שחור, עם כובע שחור מחודד בקצה.

גם הם נכנסים להפוגת מנוחה לבית הקפה-מסעדה שבמקום לארוחת מרק – אכול כפי יכולתך. שלושה סוגי מרקים ולחם הם ארוחה חמה ומנחמת כנגד הזלעפות.

איסנד בנהיגה עצמית

שמו של אגם מיוואטן בתרגום לעברית הוא אגם היתושים. האזור מפורסם בזכות פעילות יתושית גבוהה ובדרך כלל מומלץ להגיע ל מקום עם כילה לפנים. היום, מזג האוויר הסוער והקודר הבריח אפילו אותם.

הספקנו לבקר בשמורת דימבורגיר – Dimmuborgir, בהר קוורפטל – Hverfjall ובהר קרפלה  Krafla.

דימובורגיר, בתרגום:  "המצודה השחורה" קיבל את שמו בזכות תצורות סלע שחורות שנוצרו מהתפרצות געשית.  במקום מספר מסלולי הליכה בין עמודי לבה אימתניים שקפאו במקומם. הנוף סוריאליסטי כמו בהרבה מקומות באיסלנד.

הר קוורפיאטל הוא הר געש מקסים עם חרוט במרכז הלוע.

משם המשכנו לאזור קוורארונד  Hverarond – אתר של בוץ מבעבע בגווני אפור, גייזרים זעירים ותמרות עשן הבוקעות מבטן האדמה. הריח כמו בחמת גדר וכדי לא להביא את הריח והלכלוך למכונית, הציבו ביציאה מן האתר מתקן-מברשת לניקוי תחתית הנעליים. ביקור חובה – לא לפספס.

תשעה ק"מ צפונית לאגם מיווטאן נמצא הר הגעש קרפלה – Krafla. גובה ההר כ-900 מטרים וגם בראשו אגם. סמוך להר תחנת כוח גיאותרמית.

משם המשכנו צפונה על כביש 91 להוסאוויק – Húsvík, בתקווה לצאת לשיט צפייה בלווייתנים, אך שוב – מזג האוויר לא מאפשר יציאה של ספינות לים הסוער. הסתפקנו בסיור רגלי בהוסוויק, עיירת דייגים ציורית וסיימנו  את הערב בארוחת סופרמרקט בחדר המלון, מול נוף עוצר נשימה.

מחלקת אבדות ומציאות שוב מבטיחה את המזוודה למקום הלינה של מחר בערב.

לינה: Husavik Fosshotel

טיול לאיסלנד – היום השישי – 6.7.2014

פארק יוקולסארגליופור – אסבירגי – מפל דטיפוס – אגילסטדיר

ממשיכים צפונה למפרץ אוקסארפיורדור – Öxarfjörður ולפארק יוקולסארגליופור – Jökulsárgljúfur. הגישה לפארק היא מכביש 91. משם מתפצלות שתי דרכים שאיתן אפשר להגיע לאתרים. דרך 911, הצד המזרחי של הקניון, שהיא דרך עפר עבירה לכל סוגי הרכב. הצד המערבי, כביש 27 עבירה רק לרכבי ארבע על ארבע. אנו בוחרים כמובן בדרך העבירה לארבע על ארבע עד למפל דטיפוס.

בקניון יוקולסארגליופור אטרקציה נוספת של איסלנד: האסבירגי- Ásbyrgi. קניון בצורת פרסה, שמזכיר את בריכת המשושים.

בהמשך הדרך דרומה כביש סלול מוביל למפל דטיפוס, שנחשב לחזק ביותר באיסלנד. גובה המפל 11 מטר ורוחבו 111 מ'. בסמוך אליו יש שביל המוביל למפל סלפוס – Selfoss.

טיול לאיסנלד בנהיגה עצמית

לאחר הביקור במקום התחברנו חזרה לכביש הטבעת והמשכו לאגילסטדיר –  Egilsstaðir.

סמוך לאגילסטדיר, על  כביש 331  נמצא יער Hallormsstaðarskógur, היער הגדול ביותר באיסלנד, הנושק לאגם Lagarfljót. שם מתגוררת על פי האגדה מפלצת מים. המלון שלנו משקיף ליער ולנוף המופלא הזה.

אין זכר למזוודה.

לינה: Hallromstadur Hotel

טיול לאיסנלד – היום השביעי – 7.7.2014

הפיורדים המזרחים – הופן

עוזבים את אגילסטדיר ומתחילים להקיף את הפיורדים המזרחיים. הגשם ממשיך לרדת, הערפל כבד ולא רואים ממטר. ככל שנכנסים ללשונות של הפיורדים ערבות הקרח עצומות יותר.

הכפר סיידיספיורדור – Seyðisfjörður נמצא בקצהו של פיורד באורך של 11 ק"מ נחשב על ידי רבים לאחד הכפרים הציוריים ביותר במזרח איסלנד. מלבד נוף ההרים המושלג בתי העץ העתיקים והצבעוניים מעניקים למקום נופך מיוחד. וגולת הכותרת – המבנה המצולם ביותר בכפר – הכנסייה הכחולה!

עצרנו בסיידיספיורדור לארוחת צהריים קלה והמשכנו לסרוק את הפיורדים המזרחיים המרהיבים, שנופיו כמו נלקחו מעולם אחר.

איסלנד בנהיגה עצמית

משם המשכנו  להופן – Höfn, עיירת דיג הממוקמת בקצה הקרחון הגדול באירופה, הוואטניוקול.

מחלקת אבדות ומציאות מבטיחים שמחר בבוקר, בשדה התעופה של הופן תגיע המזוודה.

לינה: Hotel Hofn

טיול לאיסלנד – היום השמיני – 8.7.2014

אופנועי שלג – הלגונה הקרחונית – פארק לאומי סקאפטפל – קירקיובאיירקלאוסטר

שוב אי אפשר להתחיל את היום עם התוכנית כיוון שצריך לגשת לשדה התעופה הפנימי ולהמתין למזוודה. הטרמינל בהופן מזכיר יותר חנות מכולת מאשר שדה תעופה – מדובר בעסק משפחתי של זוג ובנם בן השמונה. הם מוכרים את הכרטיסים והם גם פורקים את המטען. המזוודה לא הגיעה – לא בטיסה שהבטיחו וגם לא בזו שאחריה. השעה כבר צהריים ומתחילים את היום.

היום מגיעים לשיא נוסף משיאי הטיול:  טיול אופנועי שלג ואחריו הלגונה הקרחונית יוקולסורלון – Jökulsarlón, שאף כיכבה באחד מסרטי ג'יימס בונד.

בשעת בוקר מוקדמת מעפילים לפסגת קרחון ואטנאיוקול, היושב על הרב בגובה כ-1000 מטר. הטיפוס תלול ובנוסף לכל הצרות – ערפל כבד, לא רואים ממטר. אחד מאיתנו נאלץ לצאת מן המכונית כדי לסמן את הדרך ולבל ניפול לתהום.

מזג האוויר על הפסגה לא יותר טוב: גשם זלעפות מעורב בשלג וערפל סמיך. ספק אם ניתן לצאת לרכיבה בתנאים כאלה, אבל מתברר שכן. מתלבשים בחלפ"סים, מגפי גומי וקסדה ומקבלים הנחיות לנהיגה בכלי. חוויה מדהימה רוויית אדרלנין. לא להחמיץ.

ממשיכים ללגונה הקרחונית. בלגונה קרחוני ענק שנשברו מקרחון  Breiðamerkurjökull. הקרחונים  צפים במים ושטים לאיטם, מסנוורים בצבעי הכחול והטורקיז.

החוף עצמו כמו מנוקד יהלומים בשברי קרח קריסטלי. עשרות שברי קרח בכל הגדלים והצורות. ניתן לצאת לשיט בסירה אמפיבית בין קרחוני הלגונה. החלטנו לוותר כיוון שהחוף מספק נקודות צפייה מגוונות די והותר.

לאחר שתי האטרקציות האלה כבר לא נותר זמן להיכנס לפארק  סקאפטאפל –  Skaftafell. מסתפקים בפנייה ימנה לשביל עפר לקרחון סוינאפטליוקול –  Svínafellsjökull – שם צפינו על הקרחון המרשים. בסוף השביל הסלול שמוביל אל הקרחון יש נקודת תצפית על ואל מדרונות הקרחון.

סיימנו את היום בקירקיובאיירקלאוסטר –  -Kirkjubæjarklaustur, יישוב קטן עם פחות ממאתיים תושבים.

גם היום לא הגיעה המזוודה אבל הבטיחו שמחר בבוקר, היא תמתין בסניף הדואר המקומי

טיול לאיסנלד

טיול לאיסלנד – היום התשיעי – 9.7.2014

שמורת לנדמנלאוגר – הלה

מתחילים את היום עם האיחוד המחודש עם המזוודה. שמחה וששון.

ממשיכים להקיף את האי, מערבה על כביש 1. לאחר מרחק קצר פנינו בדרך Fjallabak לשמורת לנדמנלאוגר בכביש 219 F.

בשמורת לנדמנלאוגר הרי ריאוליט צבעוניים, והדרך ההררית מציעה כמה מהנופים היפים בכל האזור. המסלול עובר דרך מגוון רחב של קניונים, עמקים ורכסי לבה שחורה, מישורי הלבה מוקפים בהרים צבעוניים, מנוקדים בפאצ'ים של שלג. השילוב של החום, שחור ירוק ולבן מרהיב. הנסיעה כרוכה בחצייה של מעברי מים, והלנדרובר שלנו עושה זאת בהצלחה מרשימה, על אף החששות להיתקע בתוך המים.

בלנדמנלאוגר אתר קמפינג מסודר עם שירותי קמפינג מצוינים. מאות אוהלים. לא מבינה איך אפשר לישון באוהל במדינה כמו איסלנד. רק אמיץ אחד מבינינו העז להתפשט, לעלות על בגד ים ולטבול בבריכה הגיאותרמית שבמקום. הוא ועוד עשרות גופות לבנבנות של אירופים מן הסתם. לנו לא נותר להביט בקנאה.

איסלנד בנהיגה עצמית

היציאה מהשמורה נעשית על דרך 221 F. בדרך חלפנו על פני הר הגעש הקלה, אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר באיסלנד. ההתפרצויות האחרונות של ההר כיסו את מרבית שיטחה של איסלנד בשכבות של אפר.

בפנייה שמאלה על כביש 32 גילינו את מפל המפוצל Hjálparfoss. כמה צילומים והלאה מזרחה, שוב על כביש הטבעת לכיוון העיר Hella.

המלון שלנו היום נמצא 11 ק"מ מזרחית להלה, ודורש פנייה שמאלה לדרך 211.

לינה: Laekur Hotel

טיול לאיסלנד – היום העשירי – 10.7.2014

החוף הדרומי – מפל סקוגפוס – ריקיאוויק.

ממשיכים דרומה על כביש 1 לאורך החוף הדרומי. בהמשך הדרך, ממש על כביש 1, עוצרים למפל מיוחד נוסף: מפל סליאלנדספוס – Seljalandsfoss. המיוחד כאן שניתן להגיע בשביל הליכה אל מאחורי המפל. חוויה. קצת מזרחה משם,  בהמשך הדרך על כביש 1, מפל מופלא נוסף: פלא טבע בשם  סקוגפוס – Skógafoss. רוב:  21 מטרים ונפילה מגובה של 11 מטרים.

ממשיכים על כביש  219 לדירהולי- Dyrhólaey – צוק בגובה 121 מטרים, המשמש אתר קינון לציפורי הפאפין שפוקדים את איסלנד בעונה זו של השנה.

בים סלע ענק בצורת קשת, היוצא מקצה הצוק אל הים. פירוש השם דירהולי הוא "חור בדלת"/ בסלע.  חוף
דירהולי מפורסם ומוכר בזכות עמודי הבזלת המזדקרים מהים, דרומית ליישוב ויק. על פי האגדה העמודים נוצרו כאשר שני טרולים ניסו לגרור ספינה בעלת שלושה תרנים אל היבשה. כשאור השמש הפציע הם קפאו והפכו לאבן. את העמודים ניתן לראות בבירור מן הכפר ויק, כאשר הגבוה בהם מתנשא לגובה של 11 מטר מעל פני הים.

ניתן ללכת לאורך הצוק ולראות את הנוף המרשים מלמעלה.

מדירהולי,  נסיעה על כביש 211  מובילה לצוקי רייניסדראנגר – Reynisdrangar. חוף עם חול שחור וגבעת סלעים בצורת עמודים על גבי עמודים, שניתן לטפס עליהם.

חוזרים לרייקיאוויק, למלון גרנד הוטל, מלון מלון.

לינה Grand Hotel

טיול לאיסלנד – היום ה-11 – 11.7.2014

חצי האי רייקאנס – הלגונה הכחולה – קפלאוויק

עזבנו את רייקיאוויק בשעת צהריים, לאחר שיטוט נוסף בעיר וסיום בבית קפה. עלינו על כביש 11 לעבר חצי האי רייקאנס – Reykjanes, היושב בדיוק על החיבור בין שני לוחות טקטוניים: הלוח האירואסיאתי והלוח הצפון אמריקאי. לוחות אלה מתרחקים זה מזה בכל שנה וכך שטחה של איסלנד גדל למעשה בכמה סנטימטר מדי שנה. בין שני הלוחות היבשתיים נבנה גשר להולכי רגל מעל אחד הסדקים.

המשכנו לכביש 13 ללגונה הכחולה. השמים מתבהרים והופכים כחולים והטבילה במים החמים מושלמת. לאחר שעתיים בלגונה, מנסים להספיק עוד אתר לסיום:

נוסעים דרך הכפר גרינדאוויק – Grindavík, על כביש 121 לאזור קירסוויק, לאתר הגיאותרמי Seltún בדרום רייקאנס.

בקירסוויק מטיילים על מסלולי עץ בין מעיינות גופרית לוהטים ובורות מבעבעים של בוץ רותח. האדמה מעלה קיטור, אין נפש חיה מסביב והיופי הפראי משכר.

מטיילים ומטיילים עד השעה עשר בלילה כמעט ואז שבים ל-לקפלאוויק. לילה אחרון באיסלנד.

לינה: Smari airport Hotel

טיול לאיסלנד – יום 12 – 12.7.2014

קפלאוויק – ישראל

משכימים בחמש בבוקר. כיוון שזהו מלון בשדה התעופה – מקבלים ארוחת בוקר גם בשעה הלא הגיונית הזו. מחזירים את הרכב במשרדים של הרץ בשדה התעופה ומתכוננים נפשית לחזרה לשגרה.

עוד על איסלנד

10 סיבות למה לנסוע לאיסלנד

ינינה זסלבסקי אפק מהבלוג אפקים מטיילים כתבה על טיול משפחתי לאיסלד

הצטרפו למנויי בלוג "הטוריסטית" וקבלו מדי פעם טיפ על יעד מגניב או מסלול שווה

אולי יעניין אותך לקרוא על:

Facebook Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.